מכירה 66
פריט 124:
שאלות ותשובות שאגת אריה החדשות, "ובתוכן התשובות הנודעות… חובת קרקע ודיני חדש" מאת הגאון רבי אריה ליב אב"ד מיץ הנודע ע"ש חיבוריו אלו השאגת אריה זצ"ל. נוסף גם הגהות מאת בנו הגאון רבי אשר אב"ד קארלסרוא. מהדורה ראשונה – ווילנא תרל"ד | 1873. עב דף. הסכמות מאת גאוני התקופה: ה"שואל ומשיב" מלבוב, רבי יצחק אלחנן ספקטור מקובנא, רבי יעקב קאוונר ועוד זצ"ל.
כריכה בלויה, שדרה בדבק, כתמים קלים, קרעים בודדים קלים, מצב כללי טוב.
בשער חותמת: "שמואל סלאנט" – הגאון רבי שמואל סלאנט (תקע"ו – תרס"ט) רבה הנערץ של ירושלים במשך כשבעים שנה, ומנהיג כל קהילות האשכנזים בארץ ישראל. התפרסם כגאון ועילוי כבר בילדותו, בהיותו נער בגיל בר מצוה קיבל מכתב מרבו הגאון רבי אבלי פאסוואלער ראב"ד ווילנא בשאלה מסובכת של סידור גט, בו ניכר כי כבר מאז סמך רבו על הוראותיו כהוראת רב מופלג בתורה.
בצעירותו למד בחברותא עם הגאון רבי ישראל מסלנט [אבי תנועת המוסר]. בשנת תר"א הוזמן לארץ ישראל לכהן פאר ברבנות ירושלים ובהנהגת עדת הפרושים, והקים את מוסדות החינוך והחסד בעיר, וכן ייסד בית דין וביסס את הקהילה האשכנזית. נודע במיוחד בפקחותו הגאונית.
רישום בראש השער: "שייך לישער"ח בחד"א שלא יוציאו אותו…". ככל הנראה בכתב ידו של רבינו.
כמו"כ חותמות מטושטשות של כולל אשכנזים פרושים.
חותמת נוספת בשער: "הלל משה מעשיל געלבשטיין מביאליסטאק יושב ירושלם עה"ק ת"ו" – המקובל רבי הלל משה מעשל גלבשטיין (תקצ"ד – תרס"ח) היה גאון בעל שיעור קומה מאנשי היישוב הישן. התפרסם בזכות רעיונותיו המיוחדים כמו חידוש עניין שמירת המקדש בהר הבית ועוד, ובזכות ספריו המיוחדים כמו הספר המתפלמס בעניין "חידוש התכלת", בו הוא תוקף בחריפות את הצעתו של האדמו"ר מראדזין לחדש התכלת ואת הרב עקיבא יוסף שלזינגר, שתמך בהצעה זו. היה מתלמידי השרף מקאצק וה"צמח צדק" מליובאוויטש. למד בחברותא עם גדולי ארץ ישראל כמו האדר"ת, השדי חמד ועוד.
שתף את הלוט: