We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
מכירה 65
יום ראשון, 28 במאי 2023 בשעה 17:00 UTC
פריט 126:
מהדורה ראשונה של ספר שער מאמרי רשב"י לרבינו חיים ויטאל – שאלוניקי תרכ"ב | 1862. טספנסקי ספרי יסוד 353. סט, כה דף, (חסר השער). מצב כללי טוב.
בדף הפורזץ מופיעים שני חותמות של האדמו"ר רבי שמואל בורנשטיין מסוכטשוב זיע"א בעל השם משמואל "שמואל בהג"הק מהר"א זצ"ללה"ה בארנשטיין זגערוש". מדף א' מופיעה חותמת נוספת מימי שבתו בסוכטשוב שמואל בהג"הק מהר"א זצ"ללה בארנשטיין סאכטשאב פלך ווארשא".
האדמו"ר רבי שמואל בורנשטיין מסוכטשוב זיע"א (תרט"ז – תרפ"ו) מחבר הספר הנודע שם משמואל מספרי היסוד של עולם החסידות. בנו יחידו ותלמידו של מרן בעל האבני נזר זיע"א. בחיי אביו הק' עמד רבינו בראשות ישיבה גדולה בעיר סוכטשוב בה למדו בני העלייה החריפים של ארץ פולין, ולאחר עלייתו על מקום אביו מינה רבינו את הקוז'יגלובער רב לעמוד בראשות הישיבה, היה נודע כגאון עולם אשר כל התורה כולה הייתה פתוחה בפניו. כמו כן היה עוסק רבות בתיקוני נשמות. מסופר כי עוד בחיי אביו הק' צעד פעם עם אביו ברחוב העיר, לפתע נעצר הנער לזמן מה ולאחר מכן רץ להשיג את פעמי אביו, לשאלת אביו מדוע נעצר, סיפר רבינו לפי תומו כי ראה את שואב המים של העיר אשר נפטר לפני זמן מה. נענה אביו הק' מן הדין כן – שמו היה שמואל ושמך שמואל, על כן עליך לעסוק בתקון נשמתו. את רוב תורתו קנה מאביו הק' אותו הוא מצוטט רבות בספרו. מדברי תורתו נדפסו שם משמואל על התורה ומועדים והגדה של פסח. ספר אשר הפך עד מהרה לספר יסוד בעולם החסידות בפרט ובכלל ישראל בכלל, עד כי לעיתים נדמה כי רבים ההוגים בו בקרב כלל החוגים יותר מאשר בעולם החסידות.
שתף את הלוט: