We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
מכירה 48
יום ראשון, 17 באוקטובר 2021 בשעה 16:00 UTC
פריט 034:
שני חלקי דרכי משה הארוך על חלק אורח חיים ועל חלק יורה דעה כרוכים יחדיו, מאת רבינו משה איסרליש – הרמ"א. סטפנסקי יסוד מס' 154. למעשה פריט זה הינו סט שלם, לא נדפסו עוד חלקים לדרכי משה (למעט חלק חושן משפט אשר נדפס לאחר שנים רבות בירושלים תשל"ט – תשמ"ג).
א: ספר דרכי משה הארוך על חלק אורח חיים לרבינו הרמ"א – מהדורה ראשונה פיורדא תק"כ | 1760. [1], פז דף. נקבי עש, בלאי קל בשולי הדפים, מצב טוב.
ב: ספר דרכי משה הארוך על חלק יורה דעה לרבינו הרמ"א – מהדורה ראשונה זולצבאך תנ"ב | 1692. [2], קו דף. הדבקות בדף השער, מעט נקבי עש, בלאי בשולי הדפים, מצב טוב.
בין דפי הספר מספר חותמות של רבי חיים ברלין ראש ישיבת וואלוז'ין. – הגאון רבי חיים ברלין מוואלוז'ין בן הנצי"ב. שימש כרבה הראשי של מוסקבה, וכראש הישיבה המפורסמת ביותר בעולם, ישיבת וולוז'ין המכונה 'אם הישיבות'. בשנת תרס"ו עלה לירושלים, ולאחר פטירת רבי שמואל מסלנט הוכר בסמכותו וגדולתו התורנית כרבה של העדה האשכנזית בירושלים, למרות שסירב לקבלה באופן רשמי.
שתף את הלוט: