ספר לקוטי אמרים תניא מהדורא קמא – "יוצא לאור לראשונה מכתב יד" – מהדורה ראשונה תשמ"ב | 1982 – "שנת השמונים לכ"ק אדמו"ר שליט"א". [16], תרכד עמוד.
חשוב לציין שאין זו המהדורה השנייה שנדפסה בסמוך לה בסוף אותו חודש אחר שאזלה מן השוק אלא ההדפסה הראשונה ממש.
ניתוק בין השדרה לכריכה קדמית, סימניה. מצב כללי טוב.
אודות!
הנוסח של ספר התניא על פי נוסח "מהדורה קמא", נדפס על פי הוראתו של הרבי במהדורה זו שנת תשמ"ב. בספר זה נדפסו בשולי הגיליון אלפי שינויי וחילופי נוסח מתוך תשעה כתבי יד שונים, שהיו ידועים למדפיסי הספר, וכן ביאורים על ההבדלים בין נוסח מהדורה קמא לבתרא.
הרבי הסביר באחת משיחותיו את חשיבות המהדורה קמא: "…בש"ס הובאו הלכות שהן רק 'משנה ראשונה', ויתירה מזו אמרו 'משנה לא זזה ממקומה', ועוד. ובכתבי האריז"ל בעץ חיים וכו' נרשם בכמה מקומות 'מהדורא תניינא', 'מהדורא קמא'… על ידי העיון בהשינויים שבין מהדו"ק למהדו"ב מתוסף ביאור ועומק בהבנת מסקנת אדמו"ר הזקן הבאה בספר התניא כמו שהוא לפנינו", ובכמה הזדמנויות אף התעכב בעצמו על ההבדלים והשינויים שבין המהדורות.
בשנות ה'תק"נ היה האדמו"ר הזקן המנהיג החסידי היחיד ברוסיה הלבנה. בשנים ההן היו בה, על פי מסמכי השלטון הרוסי, עשרות אלפי חסידים. בשנים אלו התגברה הנהירה לחצרו בזרם אדיר של פונים שהגיעו לשאול בעצתו בענייני עבודת ה', דבר שלקח ממנו זמן רב. לעתים היו ממתינים שבועות מספר כדי להיכנס לחדרו ל'יחידות'. דבר זה היה למורת רוחו.
בשנים ההן כתב כ"ק אדמו"ר הזקן שלשה מכתבים, בהם מבקש להגביל מעט את הכניסה לאלו שכבר היו אצלו פעם אחת, כדי שתתאפשר ביותר קלות כניסתם של אלו שעדיין לא היו אצלו. על רקע זה כתב האדמו"ר הזקן קונטרסי הדרכה לחסידים בענייני עבודת ה', כדי שיהוו כתחליף למפגש הפרטי אתו. את הקונטרסים מסר להעתקה בסביבות קיץ תקנ"ב, ומאז היה מוסיף, מתקן ומעדכן מפעם לפעם. מקונטרסים אלה נוצר בהמשך ספר התניא.
לאחר שהתפשטו העתקות לא מדוייקות, החליט האדמו"ר הזקן, בשלהי שנת תקנ"ו, להגיה ולערוך מחדש את הקונטרסים, ולהביאם לבית הדפוס שבסלאוויטא. כשמסר את ספרו לדפוס, הוסיף רבינו המחבר פרקים חדשים, שלא הופיעו בקונטרסי המהדורא קמא, כדוגמת פרקים ל' ול"ב, וכן הוסיף משפטים וקטעים בתוך הפרקים הקיימים.