מכירה 70

העותק של רבי נתן צבי בריסק והצדיק מטשאבע: שו"ת הרי"מ (גור) בהוצאת והוספות ה'שפתי צדיק' מפילץ - מהדורה שנייה וורשא תרמ"ב | 1882

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 25%

מע"מ: על העמלה בלבד

ספר שאלות ותשובות להאדמו"ר הגה"ק רבי יצחק מאיר אלטר מגור בעל ה'חידושי הרי"ם' זצ"ל, מדף צג ואילך חידושי הרי"ם על הש"ס, בסופו הוספות לספר מאת נכד המחבר שהוא גם המו"ל – האדמו"ר בעל ה'שפתי צדיק' מפילץ זצ"ל. מהדורה שנייה – ווארשא תרמ"ב | 1882. [2], קנז, יח דף.
נדיר: שני שערים זהים. דף קנז מופיע פעם נוספת בסוף הספר, כמו"כ דפים ג-ד מהספירה השנייה כרוכים בתחילתה.

כריכה ישנה שדרה בלויה ופרומה, כתמים, מצב כללי טוב.

בדף הפורזץ
הקדשה בכתב ידו וחתימתו של רבי עקיבא לינדענפעלד זצ"ל (ראה להלן) "לדורן דרשה… ידיד נפשי היקר והנעלה חתן תמים… המופלג בתורה והיראה חריף ובקי … מו"ה
נתן צבי בריסק נ"י שנת תרס"ב לפ""ק מנאי ידידו אוהבו בלו"נ הק' עקיבא לינדענפעלד".

כותב ההקדשה: הגאון רבי עקיבא לינדענפעלד מטיסא-דאב הי"ד. תלמיד ה"שבט סופר" זי"ע. היה חתנו של הגאון רבי אליעזר בלום – דומ"ץ בסיקסא. השאיר אחריו ברכה "תומר דבורה על התורה ומועדים" וחידושים וביאורים בסוגיות והלכות (נדפסו כעבור זמן רב אחר פטירתו בשנת תש"ל). נהרג בשנות הזעם יחד עם כל יהודי הונגריה הי"ד.

מקבל ההקדשה: הגאון רבי נתן צבי בריסק (תרמ"ג – תש"ד) אב"ד טשאקע הונגריה. בן להגאון רבי יהושע בריסק אב"ד טיסא-דאדא. חיבר פירושים רבים על ספרים קדמוניים וכולם עם הקידומת "נחלת", להלן שמותיהם: נחלת צבי על מסכת אבות, נחלת אבות על הגדה של פסח, נחל דמעה – הספד על אביו, נחלת שבעה דרושים לחגים, קובץ תשובות בהלכות בית כנסת וספר תורה, ועוד.

בשערים חותמות:
"שרגא שמואל שניטצלער אב"ד דקה"י בעקעשטשאבא והגליל יצ"ו" וחותמות זהות בלועזית. – פועל הישועות רבי שרגא שמואל שניצלר אב"ד טשאבע (תרמ"ט – תש"מ), בן רבי ברוך יהודה מדערטשקע מגזע הגה"ק רבי שמעלקא מניקלשבורג זיע"א. רב חסידי במספר כפרים וערים בהונגריה, נודע כפועל ישועות גדול ורבים שיחרו לפתחו לעצה וישועה. תלמיד הגאונים רבי מנחם ברודי מקאליב ורבי יהודה גרינוולד מסאטמאר ומגדולי חסידי האדמו"רים המהרי"ד מבעלזא ובנו האדמו"ר רבי אהרן אליו היה מקורב גם בארץ הקודש וזכה ונטמן בסמוך לציונו הק'. לאחר השואה, מונה לרבה של טשאבא (בעקעש טשאבע, Békéscsaba – הונגריה), שם התחבב על כל בני העיר, לרבות גויי העיירה.

לאחר המלחמה עלה לירושלים, ישב והגה בתורה ובעצת רבו הק' מבעלזא לא קיבל על עצמו משרת רבנות עד פטירתו בשנת תש"מ. לפני מלחמת העולם השנייה ערך מספר ספרים: "זובחי הזבח" על הלכות שחיטה ובדיקה, "פירורי שולחן" על הלכות הנצרכות מדי יום, אולם עם פרוץ המלחמה אבדו לצערינו הספרים שכבר היו מוכנים לדפוס. לאחר פטירתו נדפסו דברי תורתו ע"י נכדו ממלא מקומו רבי משולם שלום וינברגר בספר ברכות שמואל. חמיו (בזיוו"ש) של האדמו"ר רבי אליעזר זוסיא מסוקלען, על נכדיו נמנים אדמורי"ם, רבנים ואישים חשובים ביהדות החרדית בארץ ובגולה.