מכירה 70

חתימות רבה האחרון של קרעסטיער: ישמח משה על הש"ס ומועדים - חסידות מהדורה ראשונה מארמרוש-סיגעט תרס"ח | 1908

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 25%

מע"מ: על העמלה בלבד

ישמח משה על הש"ס ומועדים, מאת האדמו"ר הק' רבי משה טייטלבוים מאיהעל, אבי שושלת סיגעט-סאטמר. ובו ארבעה ספרים נפתחים: יין הרקח, שיח ספונים, תוכחת חיים אמירה נעימה, ואבקת רוכל – מהדורה ראשונה ובחיי המחבר – מארמאראש-סיגעט תרס"ח – 1908. [2], צז דף. דפים נח-סו נקרעו בכוונה וקיימים רק בחלקם הקטן.
הקדמה מאת המחבר זצ"ל מעת שבתו ברבנות לאפאש.

ללא כריכה, שער ושני דפים אחרונים מנותקים, ראש השער גזור, נקבי ונזקי עש, כתמים קלים, מצב כללי בינוני.

בשער חתימות וחותמת:
"יוסף מרדכי גינצלער אב"ד דק"ק באדראגקערעסטור" וחתימות שלו עם התאריך: "תרצ"ה" – רבי יוסף מרדכי גינצלער (תר"ס? – תשט"ז) בן רבי יצחק אייזיק שהיה מגבאיו של רבינו הק' ר' ישעי'לע קערעסטירער זי"ע, סבו רבי אברהם הערש גינצלער כבר היה בן בית אצל גדולי החסידות כמו רבי מאיר מפראמישלאן, הרה"ק מליסקא ומרן ה"ישמח משה".

רבינו התייתם בילדותו ולמד בישיבות שהיו בקערעסטיר, היה דבוק ברבי ישעילה ולגודל דבקותו בו גם לאחר פטירתו אף חיבר את הספר "מי באר ישעיהו" והוא תולדות על רבו, בנוסף חיבר גם "דרכי ים סוף" על התורה. 
אחרי המלחמה בשנת תש"ח נתמנה לרבה של העיר קערעסטיר על מקומו של האדמו"ר רבי ישכר בעריש שעזב את העיר, ולמעשה בכך הפף לרבה האחרון של קערעסטיר הנודעת. נלב"ע כט תשרי תשט"ז ומנו"כ בקערעסטיר. 
כפי שקבע בצוואתו את נוסח מצבתו, פותח בפסוק: "שמע ישראל ד' אלוקינו ד' אחד…" בנוסף ביקש שיעשו את ארון קבורתו מהשולחן בו למד בהתמדה כל ימיו…