מכירה 70

עטרת חכמים להגאון ה"ברוך טעם" מלייפניק זי"ע עם הסכמת חתנו ה"דברי חיים" מצאנז - מהדורה ראשונה יוזעפאף תרכ"ו | 1866 - עותק ראש ישיבת חידושי הרי"מ

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $80

עמלת בית המכירות: 25%

מע"מ: על העמלה בלבד

ספר עטרת חכמים ב' חלקים: חלק ראשון, שו"ת על ארבעת חלקי שו"ע, וחלק שני, חדושים ופלפולים על הש"ס, מאת הגאון הגדול רבי ברוך פרנקל-תאומים אב"ד לייפניק בעל "ברוך טעם" זיע"א. מהדורה ראשונה – יוזעפאף תרכ"ו | 1866. [2], סג, [2]; סט דף. דף המפתחות נכרך בסוף החלק הראשון במקום בסוף החלק השני. 36.5 ס"מ. סטפנסקי חסידות 458.


בראש הספר
הסכמת חתן המחבר האדמו"ר הקדוש רבי חיים הלברשטאם מצאנז בעל ה"דברי חיים" זיע"א. בהסכמתו הוא מציע לקרוא לחיבור בשם 'עטרת חכמים', כפי שאכן קיימו את דבריו המו"לים. 

כתמים. בלאי, קרעים קלים, הדבקות וקמטים במספר דפים. מעט נקבי עש. כריכה ישנה, מפורקת ובלויה. מצב כללי בינוני-טוב.

בין דפי הספר מופיעות מספר חתימות יד של הגאון רבי יוסף סגל הורוויץ ראש ישיבת חידושי הרי"מ
– הגאון רבי יוסף סג"ל הורביץ (תר"פ – תשפ"ג). ראש ישיבת חידושי הרי"ם – גור. מגדולי מעתיקי השמועה ומנחילי התורה, היה משרידי תלמידי ישיבת מיר בשנחאי. הוא זכה לאריכות ימים מופלגת וקיפל בתוכו שלושה עולמות: את העולם הבהיר שלפני השואה בין קדושי ועמודי העולם [בהיותו מאחרוני חסידי גור שעוד ערך "נסיעה" לגור לפני המלחמה ל'אמרי אמת']. את החורבן בשנות הזעם בו הושמדה כמעט לגמרי יהדות אירופה, ואת התקומה הפלאית בה באורח ניסי צמחו מן האפר הישיבות ובתי החסידים אשר מפכים המה בכל עוז עד ביאת המשיח במהרה בימינו.

למעלה משישים שנה הרביץ תורה ויראה, בישיבת חידושי הרי"ם של חסידות גור בתל אביב והעמיד אלפי תלמידים. הוא היה דמות מופת של חסיד קמאי – שולחן ערוך מהלך גם במידות ובחסידות. תוך כדי הליכתו היה אחוז שרעפים, תלמידים שלמדו אצלו מספרים כי היה "מבקש סליחה" מעצמים בהם נתקע בדרך הליכתו. הוא היה שילוב נדיר של 'גדול' ליטאי מבית מדרשה של ישיבת מיר יחד עם 'צדיק' חסידי מכבשנה של גור הפולנית. כשריד אחרון לגולי שנגחאי, היתה פטירתו סיום של תקופה ושל אנשי צורה שאבדו לבלי שוב.