מכירה 70

פריט 197:

עותק מיוחס לרבני טשאבע והקדשת נכד המחבר: ספרי רבי משה אבן חביב - קארלסרוה תקכ"ו | 1766 / אמרי בינה למהר"ם א"ש - מהדורה ראשונה אונגוואר תרכ"ו | 1866

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $50

עמלת בית המכירות:

כרך המכיל שני ספרים חשובים, עותקים מיוחסים:

1. ספר שמות בארץ, יום תרועה ותוספת יום הכפורים וכפות תמרים, מאת רבי משה אבן חביב (חכם קדמון מהמאה ה-15). מהדורה שנייה – קארלסרוא תקכ"ו | 1766. [2], טז, ל, מא דפים.

בשער חותמת: "שרגא שמואל שניטצלער אב"ד דקה"י בעקעשטשאבא והגליל יצ"ו" וחותמות זהות בלועזית. – פועל הישועות רבי שרגא שמואל שניצלר אב"ד טשאבע (תרמ"ט – תש"מ), בן רבי ברוך יהודה מדערטשקע מגזע הגה"ק רבי שמעלקא מניקלשבורג זיע"א. רב חסידי במספר כפרים וערים בהונגריה, נודע כפועל ישועות גדול ורבים שיחרו לפתחו לעצה וישועה. תלמיד הגאונים רבי מנחם ברודי מקאליב ורבי יהודה גרינוולד מסאטמאר ומגדולי חסידי האדמו"רים המהרי"ד מבעלזא ובנו האדמו"ר רבי אהרן אליו היה מקורב גם בארץ הקודש וזכה ונטמן בסמוך לציונו הק'. לאחר השואה, מונה לרבה של טשאבא (בעקעש טשאבע, Békéscsaba – הונגריה), שם התחבב על כל בני העיר, לרבות גויי העיירה.

לאחר המלחמה עלה לירושלים, ישב והגה בתורה ובעצת רבו הק' מבעלזא לא קיבל על עצמו משרת רבנות עד פטירתו בשנת תש"מ. לפני מלחמת העולם השנייה ערך מספר ספרים: "זובחי הזבח" על הלכות שחיטה ובדיקה, "פירורי שולחן" על הלכות הנצרכות מדי יום, אולם עם פרוץ המלחמה אבדו לצערינו הספרים שכבר היו מוכנים לדפוס. לאחר פטירתו נדפסו דברי תורתו ע"י נכדו ממלא מקומו רבי משולם שלום וינברגר בספר ברכות שמואל. חמיו (בזיוו"ש) של האדמו"ר רבי אליעזר זוסיא מסוקלען, על נכדיו נמנים אדמורי"ם, רבנים ואישים חשובים ביהדות החרדית בארץ ובגולה.

2. ספר אמרי בינה, חדושי הלכות בסוגיות עמוקות בסדר מועד ונשים, מאת הגאון המפורסם רבי מאיר אייזנשטטר אב"ד אונגוואר המכונה המהר"ם א"ש זצ"ל. מהדורה ראשונה בהוצאת בנו מ"מ ברבנות אונגוואר רבי מנחם אב"ד חוסט – אונגוואר תרכ"ו | 1866. [3], ו-קמח דפים.

בשער הקדשה בכתב ידו וחתימתו של נכד המחבר ובנו של המו"ל, רבי מאיר אייזנשטאט זצ"ל, אל "…ידי נפשי רעי… מופלג בתורה וביראה מו"ה שמואל שטיינער…". לצד זה חותמת בלועזית עם השם שמואל שטיינר.

חותמת נוספת: "משולם זישא שניטצלער שו"ב דפה קה"י ב'טשאבא והגלילות יצ"ו" – בנו של הגה"ק מטשאבע החתום בספר הנ"ל, נודע שכמוהל מומחה הכניס תינוקות רבים בבריתו של אאע"ה, נפטר בצעירותו למגינת לב על פני אביו הגדול. אביו של בעל המנגן הנודע ר' מיכאל שניצלר שהלך לעולמו לא מכבר גם הוא בקיצור ימים ושנים וחמיו של להבחל"ח הבדחן הנודע רבי יעקב מילר יארמער רב.

גיליונות מנותקים, נזקי עש רבים, מצב כללי גרוע. לא נבדק דף אחר דף עם חסרים דפים.