מכירה 70

פריט 196:

מכתב נדיר מאת "הגאון מחרקוב" רבי אברהם ישראל משה סלמן חתן רבי משה לנדינסקי, אשר זכה להערכה עצומה ממרן הגרי"ז מבריסק - ירושלים, תרצ"ט | 1939

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $80

עמלת בית המכירות:

מכתב יחודי בכתב-ידו וחתימתו של הגאון רבי אברהם ישראל משה סלמן (סלומון) – הרב מחרקוב, המכיל דברי ברכה לאחר שבחן את תלמידיו של רבי ברוך גולדברג-ידלר ונהנה לראות כי התלמידים בקיאים בנלמד. ירושלים, תרצ"ט. מכתבים ממנו נדירים מאוד.

[1] דף נייר, כתוב מצידו האחד. 20X12 ס"מ. 
מצב בינוני. קרעים, קמטים וכתמים.

הגאון רבי אברהם ישראל משה סלמן (סלומון) "הרב מחרקוב" [תרמ"ז-תשי"ז], מתלמידי מרנא החפץ חיים בראדין. נשא לאשה את בתו של הגאון רבי משה לנדינסקי ראש ישיבת ראדין. שימש כרב בעיירה מלצ'ט עד למלחמת העולם הראשונה, אז עבר לעיר חרקוב, שם שימש כרב עד לעלייתו לארץ ישראל בשנת תרצ"ו.
רבי אברהם משה היה לאחד מידידיו הקרובים של מרנא רבינו יצחק זאב הלוי סולובייצ'יק מבריסק. הגרי"ז כותב בהסכמתו לספר 'נתיבות הקודש' מאת רבי אברהם ישראל משה שבחים מופלגים (הגרי"ז כידוע דקדק ושקל כל מילה בפלס): "ברכה מרובה לכבוד ידידי הרב הגאון הגדול המפורסם, אוצר בלום של תורה וי"ש… כ"ג אינו צריך לא לדידי ולא לדכוותי להסכים ולהעיד על דבריו וחידושיו, וכבר יצאו מוניטין שלו, וגדולת תורתו נודעה לכל לומדי עה"ק כי רבה היא… הנני ידידו מלו"נ מוקירו ומכבדו כרום ערכו הנשגב, יצחק זאב באאמו"ר…" וכו'.