מכירה 55

העותק של רבי משה אריה במברגר: מעשי ה' כולל ההגדה - מהדורה ראשונה האג תקל"ז | 1777

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $80

עמלת בית המכירות: 23%

מע"מ: על העמלה בלבד

"גדולים מעשי ה' דרושים לכל החפצים…", ביאורים על מעשי בראשית, מעשי אבות, מעשיות התורה, בדפים קג-קט "מעשי מצרים" – הכולל ביאור על הגדה של פסח עם פנים ההגדה, הגדה זו לא נרשמה באוצר ההגדות וביערי, חיבורו של רבי אליעזר אשכנזי בן רבי אליה הרופא – האג תקל"ז – 1777. [4], קנ דף. נקבי עש וכתמים, הדבקות עם פגיעות בטקסט במס' דפים, חלקם הושלמו בכתב יד. דפים מנותקים. כריכה כנראה מקורית בלויה עם הדבקות נייר דבק. מצב כללי בינוני-טוב.


בגב הכריכה הקדמית רישום בכתב יד:
"שייך לאחי הרב מו"ה משה ארי' הלוי נר"ו, חונה בק"ק קיסינגען" ראה להלן. 2 חתימות נוספות "הק' רפאל ליב בן לאא"מ כ"ה שמעון קירכהיים", מס' רישומים נוספים בכתב יד כנראה של אחד החותמים הנ"ל.

רבי משה אריה הלוי במברגר (תקצ"ח-תר"ס), רבה של העיר באד קיסינגן (בוואריה-גרמניה) במשך כ-25 שנים. בנו השישי של רבה של וירצבורג רבי יצחק דב במברגר וחתנו בזיווג ראשון של רבי יעקב עטלינגר בעל "ערוך לנר". עסק בהדפסת כתבי אביו יחד עם אחיו רבי שלמה הלוי במברגר אב"ד זענהיים.

רפאל קירכהיים (תקס"ד לערך – תרמ"ט), יליד פרנקפורט, מהדיר כתבי יד עבריים וחוקר נודע בעיקר בשל חיבוריו ומחקריו על עדת השומרונים. בתחילה היה בקהילתו של רבינו הרש"ר הירש ואף שימש כשו"ב עד להתחברותו לאברהם גייגר בעקבותיה הפך לרפורמי ופוטר ממשרתו כשוחט. קירכהיים ההדיר כתבי יד עבריים, כמו פירוש לספר דברי הימים של אחד מתלמידי רבי סעדיה גאון. כמו כן הוא הוציא לאור מהדורה של "שבע מסכתות קטנות" מתוך התלמוד הירושלמי. הוא אף הוציא לאור מהדורה מחודשת לחיבור "שם הגדולים" לחיד"א בתוספת הערות וסקירת תולדות המחבר.