מכירה 51

מכתב בחתימת האדמו"ר מפאפא בעל 'ויחי יוסף' לנגיד החסיד הנודע רבי אברהם מנדלוביץ - ניו יורק

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $100

עמלת בית המכירות: 23%

מע"מ: על העמלה בלבד

מכתב תודה על נייר רשמי, עבור הנגיד החסיד הנודע רבי אברהם מענדלאוויטץ על תרומתו ע"ס 50$ (סכום נכבד באותם ימים!) להוצאות החתונה, ללא ציון תאריך, בחתימת יד קדשו של רבינו האדמו"ר מפאפא רבי יוסף גרינוולד בעל 'ויחי יוסף' מעת שבתו בניו יורק.

במהלכו מברך: "יהא רעווא שיתברך בשפע ברכה והצלחה ולראות נחת מיוצ"ח וכט"ס".

[1] דף, 28X21.5 ס"מ. סימני קיפול, מצב כללי טוב.

התורם הנגיד החסיד רבי אברהם מנדלוביץ (?-תשס"ה) בן רבי מרדכי, תלמיד מובהק לרבי וואלף קנעלער הי"ד בקלויז חסידי בעלזא במונקאטש, דבוק ברבותיו האחים הקדושים האדמו"רים רבי אהרן מבעלזא ורבי מרדכי מבילגורייא, בהיותו ערירי רשם בצוואתו את כל רכושו לטובת מוסדות בעלזא בהשפעת הרה"ק מבילגורייא שהבטיח לו שיכיר לו טובה גדולה על כך, ואכן באורח פלא נפטר ביום כ"ו חשוון (תשס"ה) שהוא מוצאי יום ההילולא של הרה"ק מבילגורייא וובנו כ"ק אדמו"ר שליט"א מבעלזא עולה לציון אביו סמוך לשקיעת החמה ומיד לאחמ"כ הולך עם קהל חסידיו לציונו של רבי אברהם מנדלוביץ שנטמן בסמוך לאמירת קדיש ותהילים (מפי הגאון רבי אברהם דוב אויערבך זצ"ל רבה של טבריה).

האדמו"ר הרה"ק רבי יוסף גרינוואלד מפאפא (תרס"ג – תשמ"ד), רבה האחרון של העיר פאפא בהונגריה טרם עלות הכורת על יהודי אירופה. בן רבי יעקב יחזקיה גרינוולד בנו של רבינו משה גרינוולד בעל "ערוגת הבושם". לאחר נישואיו התמנה כדיין בעיר סאטמר בה כיהן דודו ורבו רבי אליעזר דוד גרינוולד כרב העיר, לאחר פטירת רבו עמד בראש ישיבת 'קרן לדוד' בעיר. לאחר פטירת אביו מילא את מקומו כרבה של העיר פאפא ולאחר 3 שנים בלבד גורש עם צאן מרעיתו, אשר רבים מהם בהם גם אשתו ועשרת ילדיו נרצחו על קידוש השם, ה' יקום דמם.

לאחר המלחמה הקים מחדש את קהילתו בארה"ב ואת מקומו ממלא היום בנו כ"ק אדמו"ר שליט"א מפאפא, אשר נולד לו מאשתו בזיווג שני בת רבי ישכר וובר, חתן דודו רבי דוד אויש מפאקש. בעל מחבר: ויחי יוסף, ויען יוסף ועוד.