מכירה 75

כריכות מקוריות! סט שלם חומשי עזרת הסופר - תקון סופרים המהדורה המנוקדת אמשטרדם תקכ"ז-תקכ"ט | 1767-1769

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $500

עמלת בית המכירות: 25%

מע"מ: על העמלה בלבד

סט חמשה חומשי תורה "עזרת הסופר", כשמו כן הוא, תיקון סופרים אשר נועד להקל על הסופר במלאכת כתיבת ספר תורה תוך הקפדה על ווי העמודים – מנהג קדום לפיו כל עמוד בספר התורה מתחיל באות ו. ע"י רבי יהודה פיזא זצ"ל. באותה שנה יצאו שני מהדורות עם ובלי ניקוד, מהדורה זו הינה מנוקדת ועם טעמים.

נדפס בדפוס גירארד יוהאן יאנסון – אמשטרדם. מלבד חלק בראשית לכל ח
ומש שני שערים: ראשון בנייר אחר בפיתוח נחושת עם הפרט תקכ"ט ושני עם התאריך: 5527 (תקכ"ז) שהוא ככל הנראה תאריך התחלת הדפוס. בהפטרות "כמנהג ספרדים והאשכנזים" שער נוסף עם הפרט: תקכ"ח. בחלק המקרא המספור מתמשך ורציף לאורך הכרכים כולל הפטרות דברים. בספרייה הלאומית נמצאים הכרכים באוספי נדירים.
[א]. בראשית. [11], סה, כו דף. שולי השער הראשון בולטים החוצה.
[ב]. שמות. [1], [סו]-קכא, [2], כח דף.
[ג]. ויקרא. [קכב]-קסג, [2], כד דף.
[ד]. במדבר. [2], [קסד]-רכא, [2], טז דף.
[ה]. דברים. [1], [רכב]-רצ, [9] דף. בסופו 8 דף הכוללים: CALENDARIO – לוחות העיבור בעברית וספרדית – אמשטרדם תקכ"ט. הפטרת שבת איכה מופיעה עם תרגום ספרדית באותיות לטיניות פסוק אחר פסוק.

בכרך א: הסכמות רבני אמשטרדם. הקדמה ארוכה מאת המדקדק רבי יהודה פיזא בה הוא מספר שהחומש הוגה ארבעה פעמים והשתתפו בהגהה רבי יצחק בן אליהו הכהן בלינפאנטי, בנו רבי משה פיזא ו"אחד מגדולי המגיהים והמדקדקים" אלישיב נתנאל צרפתי. בסוף דברים הוא מצרף הגהות על פי הגהתו של רבי שמואל רודריגש מינדיס. ואחריה "מאיר נתיב, להבדיל בין הקדש ובין החול" – הוראות להבדיל בין שמות הקודש ושמות החול במקרא.

עותק נאה ביותר על שולים רחבים נאים, נייר משובח, בשירת הים ובשירת האזינו וכן בלוח העיבור, הנייר גדול יותר מהשאר, (בשירת האזינו הוא מקופל בקפידה – ראה תמונות). שם נוצר צורך לשמור על העימוד המקורי למרות כתיבת אריח ע"ג לבינה, בכדי לא לבלבל את הסופרים.

כריכות עור מקוריות נאות, כתמים וסמני שימוש, מוגן בתוך קרטון נאה לאיחסון. מצב כללי טוב.