מכירה 32

פריט 022:

תיקוני הזוהר מהדורה חסידית עם חלוקה לימי הרחמים וסליחות - דובנא תקצ? | 1830? מהדורה נדירה מדפוס נדיר

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $140

עמלת בית המכירות:

ספר תקוני הזהר "שחבר התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי… בתוספת מרובה על הראשונים… ולזכות הרבים אנכי תקנתי מיום אל יום לחדש אלול עד יום הכיפורים דבר יום ביומי שספר התיקונים מסוגל לתיקון הנפש כנודע ליודעי חן". תיקוני זוהר מחולק לפי ימות חודש אלול עד יום כיפור ולא לפי הספר של התיקונים כפי שהוא ברוב הספרים. בסופו נוספו עוד "פירוש על קצת מאמרים" מהמהרח"ו ועוד "קצת כללים לחכמת הקבלה מהאר"י" – דובנא (לפי התקליטור יתכן ונדפס בזולקווא) ללא ציון שנה עפ"י הספריה הלאומית שם מקוטלג ספר זה במדור נדירים נדפס כנראה סביב שנת תק"צ [1830]. [1], פ דף. נזקי עש קלים. כתמים וסימני שימוש. כריכה חדשה. פגמים קלים. מצב כללי טוב.

מהדורה חסידית: בקרב חסידים נהגו לומר בימי הרחמים והסליחות לפי סדר מסוים, כך גם בחסידות שונות ובהם בחב"ד. וכך נאמר מפי הרבי רבי מנחם מענדל מליובאוויטש (תורת מנחם כרך לד עמ' 303-302): אמירת תיקוני זוהר בימי הרחמים והסליחות – ישנו מנהג שהובא בספר "כסא מלך" [ספר שהובא כמה פעמים במאמרי רבנו הזקן, והצ"צ מרבה להביאו באור התורה, וביותר – במאמרי הצ"צ שלא נדפסו עדיין, כך, שהוא בודאי בר סמכא וכו'], שבמשך הארבעים יום שמר"ח אלול עד יוהכ"פ לומדים בכל יום תיקוני זוהר. ובכמה מדפוסי התקו"ז נדפס הסדר שצריכים ללמוד בכל יום. חיפשתי במקומות שונים אם התקבל מנהג זה בקרב חסידי חב"ד, ולא מצאתי ראי' לאחד משני הצדדים, עד שמצאתי שבשיחה הנ"ל (שבה מתאר כ"ק מו"ח אדמו"ר את חודש אלול בליובאוויטש) נאמר בזה"ל: "אחדים אומרים תהלים, אחרים לומדים חסידות, אחרים אומרים תיקוני הזוהר, ואחרים עומדים או יושבים ומתפללים". ולכאורה, מדוע נקט תיקוני זוהר דוקא? – חודש אלול הוא הזמן המתאים ללמוד שער התשובה, דרך חיים וכדומה, וגם אם לומדים זוהר – מדוע דוקא תיקוני זוהר, ולא את ספר הזוהר עצמו? – ומזה מוכח, שהמנהג הנ"ל שבספר כסא מלך (לימוד תיקוני זוהר בחודש אלול) התקבל גם בליובאוויטש. – אין פירוש הדבר שחייבים ללמוד (או עכ"פ לומר) תיקוני זוהר, אבל בכל אופן, הרי זה מנהג מקובל בקרב חסידי חב"ד.