מכירה 44

מכתב בכתב ידו וחתימתו של הגאון רבי ישראל הורניק מראדוביץ אל הגאון רבי משה באב"ד מגורא הומורא זצ"ל

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

מחיר פתיחה: $50

עמלת בית המכירות: 23%

מע"מ: על העמלה בלבד

מכתב בכתב ידו וחתימתו של הגאון רבי ישראל הורניק אב"ד ראדיוויץ זצ"ל ממוען אל הגאון רבי אברהם משה באב"ד אב"ד גורא הומורא זצ"ל. ממהלכו נכרת האהבה העזה ששררה בן רבני חבל ארץ זה. מתאריך ה' תשרי שנת קיבוץ כל גליות לפ"ק. "גמר חתימה טובה בברכה מרובה וכפולה לפאר התהלה ועטרת זהב כולה ה"נ אהובי ורחימי הנעלה, הרב הה"ג… וברך לו אשיבנו יהי חן ה' עמו לחדש עליו ועל ב"ב ועל כל הנלוים שנה טובה ומוצלחה בגילה רנה ושמחה ונזכה כולנו יחד לשמוע קול שופר הגאולה בב"א… והנני שוחר אשרו וטובו כנפשו ולבבו ונפשי גם אני אוהבו ישראל הארניק אבדפק"ק ראדיוויץ והגליל יצ"ו".

מידות: 10.5X15.5 ס"מ. נקבי עש אחדים פוגעים בטקסט ראה תמונה.

כותב המכתב הגאון רבי ישראל הורניק (תרל"ט – ת"ש) בן רבי אפרים פישל. מתייחס לרבי חיים רפופורט ולמהר"ם מלובלין, תלמידם של רא"ל ברנפלד אותו החשיב כרבו מובהק, ורבי ממהר"י שמלקיס ועוד. היה פלפלן עצום בדרך הישנה – גג על גג, וגם טעם מחקר ההלכה בנוסח הישיבתי, חותנו היה רבי אהרן טיילער. כיהן ברבנות מספר ערים והאחרונה שבהם היא ראדיוויץ. חיבר חיבורים שונים אותם הטמין באדמה עקב גלותו במלחמת העולם הראשונה, אך לדאבון לא מצאם אחר זמן, חיבר שו"ת 'פאר ישראל' ו'קונטרס בני רב פפא' המבאר את הזכרתם בסיומי מסכת. (אינציקלופדיה לחכמי גליציה עמ' 363).

מקבל המכתב רבי אברהם משה באב"ד (תר"ס – תש"ם) בן רבי מנחם מנדל באב"ד מגורה הומורה. רב וראש ישיבה חסידי בבוקובינה ובישראל. תלמידו המובהק של הגאון רבי מאיר אריק מטרנוב, ירש את מקום אביו ברבנות גורה הומורה, לאחר המלחמה בשנת תש"ח, ניסה לעלות לארץ ישראל אך הוגלה לקפריסין, שם שימש כרב במחנה המעצר. לאחר עלייתו לארץ היה בקשרים אדוקים עם מרן ה'חזון איש'. בסביבות שנת תשי"ב התמנה לתקופה לראש ישיבת "יחל ישראל" של חסידות סערט ויז'ניץ בראשות גיסו האדמו"ר רבי ברוך הגר.