ספר עקרים, חיבור יסודי במחשבת ואמונת ישראל בדרך חקירה, לרבי יוסף אלבו מרבותינו הראשונים נ"ע, נקרא ע"ש חיבורו זה "בעל העיקרים". עם פירוש עץ שתול המחולק לשני מדורים "שרשים" ו"ענפים" לרבי גדליה בן רבי שלמה זלמן ליפשיץ מלובלין זצ"ל. נדפס בפרעסבורג תרי"ג | 1853. רלד דף.
כריכה חדשה נאה. נקבי עש, נזקי עש בעיקר בדפים הסמוכים לכריכה, כתמים, מצב כללי בינוני.
בשער כיתוב עתיק ביד:
"לר' נחום בהרב" המעיד כי
עותק זה מעזבונו של הצדיק האדמו"ר רבי אהרן מטשערנאביל זי"ע דור שלישי לתלמידי המגיד ממעזריטש (ראה להלן). לפי הידוע חילקו בניו הק' את ירושת אביהם עוד בחייו, וכתבו על כל ספר בחלק מי יפול: "ר' נחום בהרב" "ר' זוסיא בהרב" "ר' ברוך אשר בהרב". נציין כי עותקים שנפלו אצל בנו זה רבי נחום (אודותיו ראה להלן) הנן נדירים ביותר.
האדמו"ר רבי אהרן טווערסקי מטשערנאביל זי"ע (תקמ"ז – תרל"ב) בן האדמו"ר רבי מרדכי מטשערנאביל זי"ע. קרוי ע"ש סביו מצד אמו האדמו"ר רבי אהרן הגדול מקרלין זי"ע. היה האדמו"ר השלישי בשושלת טשערנאביל ונכדו של אבי השושלת האדמו"ר רבי מנחם נחום בעל ה"מאור עיניים" זי"ע. בזיוו"ר היה חתנו של הגאון רבי גדליה מליניץ בעל ה"תשואות חן" זי"ע. שימש גם כנשיא כולל ווהלין של קופת רבי מאיר בעל הנס. מצודתו הייתה פרוסה על כל המרחב הרוסי ואף כיתת רגליו בכפרי האזור לקרב לב ישראל לאביהם שבשמים. נהג להכתיר את בניו עוד בחייו. נחשב בדורו כזקן צדיקי הדור.
בנו רבי מנחם נחום השני מטשערנאביל-לויאב זי"ע (תק"ע – תרל"א). חתנו בזיוו"ר של רבי ישראל מליטשניץ ובזיוו"ש של דודו רבי דוד הורודצקי. מרבינו נמשכה השושלת עד ימינו. נפטר עוד בחיי אביו שאמר עליו "הנני שולח את מלאכי לפניך…" (החסידות מדור לדור עמ' 117).
בשולי הדברים: נציין כי עותק זה מעיד על המידע המעורפל שישנו אודות דרכם של גדולי החסידות לעסוק בתורת החקירה למרות ההוראה הגורפת לחסידים שלא לעסוק בחלק תורה זה.
רישום נוסף בשער: "מספרי הרב רש"י גליקסבערג" – לא נבדק.