Auction 29

מכתב ברכה "שנת אושר ואור וישועה שלמה עם כל הטוב סלה" בכתב ידו וחתימתו של הדיין רבי דוב בורשטיין מבוטושאן לרבי מנחם מנדל באב"ד

The auction will start in __ days and __ hours

Start price: $70

Buyer's premium: 23%

Sales Tax: On buyer's premium only

מכתב מתאריך "יום ה’ ד’ דעשי"ת התש"ח באטשאן". בכתב ידו וחתימתו של רבי דוב בורשטיין הדיין של בוטשאן זיע"א. נשלח לרבי מנחם מנדל באב"ד רבה של גורא הומארא. בו מברך הרב הכותב "בתודה עבור ברכתו לראשית השנה, הריני מאחל גם לו, להחתם בספרן של צדיקים לשנת אושר ואור וישועה שלמה עם כל הטוב סלה". בהמשך מתייחס לעניין אחר "בנוגע לשאלתו אין אתי יודע עד מה, ואולם שמעתי מאחורי הפרגוד כי…" ומסיים "והנני אליו בהוקרה ובברכת גמר טוב דוב בורשטיין אבד"ק באטשאן". נכתב על צידו האחורי של מכתב מוקלד בלועזית. מידות: 19X15 ס"מ. כתמים קלים, סימני קיפול, מצב כללי טוב.

כותב המכתב רבי דוב בער בורשטיין מבוטושאן בעל החכמה ומוסר (תרנ"ב – תשל"ד). בן רבי יחיאל מיכל וחתן אצל רבי משלם פייבש מיאסי בן רבי יעקב יצחק. היה רב בבטושאן, ודיין בתל אביב בשנת תשי"ח. פרסם מאמרים ב"המגיד" – סטמר תרפ"ח.

מקבל המכתב רבי מנחם מנדל באב"ד, רבה של גורה הומורולוי שבבקובינה. מצאצאי רבי יוסף באב"ד בעל המנחת חינוך, נמנה על חסידי טשורטקוב, נודע כתלמיד חכם גדול ואף עמד בקשרי מכתבים הלכתיים עם גדולי דורו, נפטר בתר"ץ.