Auction 29

הקדשה מרשימה בחתימת ידו של רבי יחזקאל דוקס הי"ד רבה של אלטונא על ספר מנורת המאור

The auction will start in __ days and __ hours

Start price: $100

Buyer's premium: 23%

Sales Tax: On buyer's premium only

שני כרכים הכוללים את שני חלקי ספר מנורת המאור לרבינו יצחק אבוהב, עם פירוש ‘נפש יהודה’. מהדורת האלמנה והאחים ראם – ווילנא תרנ"א | 1890. קסב; קסד דף. שני שערים לחלק ראשון. כריכות עתיקות מרשימות ככל הנראה מקוריות שעברו שיקום בשדרה בשנים האחרונות. בדף המקדים לדף השער הקדשה בכתב יד סופר נאה בחלקו בדיו אדומה "…מזכרת אהבה… להגבאי דחברה קדישא דקברנים פו"מ מהור"ר זאב ב"ר יהודא מעללער… ליום מלאת לו שבעים שנה… פה אלטונא ח’ סיון פרת לפק [תר"פ | 1920]…". בסיום חתימות ידם ראשי הקהל של אלטונא ובראשם רבה של אלטונא רבי יחזקאל דוקקעס, "אליעזר ב"ר שמעון קאפפעל" ו"יחזקאל בל"א מהור"ר משה מיכאל הכהן אלטונא", עבודה יפה ומדויקת. בפורזץ הרישום: "לה"ו מנחם דוד הגר".

האדמו"ר רבי מנחם דוד הגר שליט"א משאץ ויז’ניץ בנו של להבחל"ח רבי משה הגר זצ"ל ראש ישיבת יחל ישראל סערעט ויז’ניץ חיפה, ונכדו של בעל ה’מקור ברוך’ מסערעט ויז’ניץ זיע"א. וחתנו של רבי חיים אלתר פנעט רבה של באניה בעל מחבר ‘תפוחי חיים’. כמו"כ שמו מוטבע באותיות זהב על גבי הכריכות.

רבי יחזקאל דוקקעס [תרכ"ח – תש"ד], אפיגרף, גנאלוג, היסטוריון ורבה של אלטונה שבהמבורג. תלמידו של ה’שבט סופר’ בישיבתו הרמה בפרשבורג שם למד יחד עם רבה של ירושלים לעתיק רבי יוסף צבי דושינסקי זצ"ל. לאחר שנסמך לרבנות בפרשבורג עקר את מגוריו לאלטונה שם כיהן בתפקידים שונים עד אשר כיהן כרבה של העיר שהתקיימה אז כישוב נפרד. רבי יחזקאל נודע גם כמוהל מומחה ומל תינוקות רבים בקהילות אה"ו, כיהן כראש חברת ביקור חולים וכראש "החברה קדישא" בעיר. למעלה מ-50 שנים הרביץ תורה לרבים כאשר עמד בראש בית המדרש [הקלויז] באלטונה. עם פרוץ מלחמת העולם השניה היגר למאשטרדם שם מתה עליו אשת נעוריו, עם פלישת הנאצים ימ"ש להולנד נאסר רבינו והוחזק במחנה הריכוז בווסטרבורג משם הועבר למחנה ההשמדה אושוויץ שם עלה על המוקד ה’ יקום דמו. בעל מחבר אוה למושב (קראקא תרס"ג), חכמי אה"ו (המבורג תרס"ח) ועוד.