קמיע, דיו על נייר, למעלה משני מטרים ארכו. לנשיאת חן, הצלחה ומילוי כל המשאלות. בקמיע עשרות רבות של שמות קודש, השבעות וסימנים קבליים. הקמיע מחולק לחמישה חלקים לתליה בבית. כל חלק נתון במסגרת מהודרת, בשילוב של עץ וזכוכית. | סדק קל באחת מן הזכוכיות. | גדלים משתנים. מצב כללי: טוב.
הדפס קמיע לשמירה לילד וליולדת. ובו:לחש לעין הרע מהרב חיד"א, לחש לשמירה מספר עבודת הקודש וסגולות לשמירה. במרכז העמוד, ציור כף יד ובתוכה שמות קבליים, מתחתיה ריבוע גדול ובתוכו גלגל עם שמות וסמלים קבליים, בקצוות הריבוע ציורי המקומות הקדושים בארץ ישראל. בדפוס הרי"ןלעווי ושותפיו, ירושלים, תר"נ [1890] בערך. סימני קיפול. קרעים בקיפולים ובשולים ללא חיסרון. סימני עובש. 34*21 ס"מ. מצב כללי: בינוני.
קמיע ירושלמי גדול עשוי מתכת- עופרת בעבודת יציקה, בצורת רימון. עם איור מגן דוד, נוסחאות קבליות והשבעות. במרכזו: מצד אחד המילה ירושלים. ומהצד השני מגן דוד. | חיסרון בפינה העליונה השמאלית. קוטר: 4.5 ס"מ. מצב כללי: טוב.
שוויתי כתוב ביד על קלף במרכזו 3 מנורות "מימין "שיר המעלות אשא עיני.." במרכז מנורת "למנצח" ומשמאל מזמור לדוד ה' רועי..". עיטורי פרחים צבעוניים. זהות הכותב לא ידועה. מידות: 12.5X16.5 ס"מ. עבודה מקצועית. מסגרת עץ מהתקופה. פגמים קלים. נזקי רטיבות קלים. מצב כללי טוב.
כתב-יד צבעוני, קמיע לשמירה מעין הרע. ובו פסוקים, שמות והשבעות. חלקו כתוב באותיות מרובעות וחלקו בכתב חצי קולמוס. נתון בתוך מסגרת ומחופה בזכוכית. | מידות: 15*10 ס"מ. כולל פספרטו ומסגרת: 20*24 ס"מ. מצב כללי: בינוני-טוב.
קמיע מודפס, למשא ומתן, לחן וחסד ושמירה מעין הרע. בראש העמוד, בתוך מסגרת, איור של מגן דוד ושני כתרים מצדדיו. מתחת למסגרת איורי אריות וכף יד [חמסה], שמות קודש, השבעות מלאכים וריבועי קסם. בשולי הקמיע נדפס מנחה זו מאתי ע"ה אברהם עלון הי"ו. | כתמים. קרע לרוחב הדף. | 32*23 ס"מ. מצב כללי: בינוני.
קמע צר וארוך דיו על קלף עם צירופים קבליים ואיורים, בין השאר של אילן ספירות ומנורה. בתחתית כתוב: "זה האילן הקד' מסוגל לכל דבר לנשיא חן ולהצלחה ולשמירה מכל דבר רע וצריך להניחי בתיק כסף ויתלה עלי". סוף המאה ה-19 תחילת המאה ה-20. אורך הקמע:80 ס"מ. רוחב: 5 ס"מ לערך.
קמטים קלים בקלף, דיו דהויה מעט בתחילת הקלף, מצב כללי טוב מאוד.
קמיע שיויתי, הדפסה על נייר. במרכזו מנורת למנצח וסביבה שמות הקודש ופסוקים. בראש הקמיע שמונה סגולות שאפשר לפעול על-ידי הקמיע. כגון: למציאת חן – להסתכל על הקמיע יום יום. שלא יקרה לו שום מקרה רע במשך היום – לאומרו עם הנץ החמה. לנצח אויביו – לכתבו על טס של זהב. להצלחה ביציאה לדרך – לאומרו שבע פעמים. ועוד. | סימני קיפול. כתמי זמן. קרעים זעירים בשולים הלבנים. השלמות בכתב-יד. | 24*17 ס"מ. מצב כללי: בינוני.
קמע קרמיקה לשמירה, לתליה בפתח הבית. עשוי עבודת אמן בצבעי זהב, צהוב וטורקיז על רקע כחול. ובו השם הקדוש "ש-ד-י" בתוך מגן דוד. מעוטר בפרחים. ונתון בתוך מסגרת מעץ. מידות: 14*14 ס"מ. כולל המסגרת: 17*17 ס"מ. מצב כללי: טוב מאוד.
קמיע מודפס מקורי, סגולה גדולה להצלחה, לשמירת הבית מכל רע ולפרנסה טובה. בדוק ומנוסה. מאת "הגאון הצדיק הקדוש והמקובל ר' משה זצללה"ה טייטעלבוים אבד"ק אהל באונגאראן". בקמיע פסוקים כפי שנהגו לכתוב בקמעות על קלף, בקשות וצירופי אותיות. והוראה "טוב לתלות מעל החלון או על הדלת". עותק מקורי, ישן. | קרעים בשוליים. | 17X15 ס"מ. מצב כללי: בינוני-טוב.
1. לוחית כסף עגולה עם חריטת צורות ומילים בערבית משני צדיה. מצדה האחורי שני מתלים להשחלת שרשרת או חגורה.
2. קמיע עגול עם כיתוב בערבית, בעל שוליים מעוצבים ובהם ששה טבעות לתליה.
3. קמיע בצורת עלה עם חריטת צורות ומילים בערבית. ובראשו שתי טבעות לתליה.
גדלים ומצבים משתנים. מצב כללי: טוב.
1. קמיע כסף עגול עם מתלה. טקסט קבלי על כל שטח הקמיע. ומסביבו מסגרת. בעבודת תבליט אמנותית יפה. קוטר: כ-30 מ"מ.
2. קמיע תליון מרובע, עשוי כסף מוזהב. בעל שני מתלים מעוצבים לתליה על שרשרת. במרכזו חקוק השם "ש.ד.י.". מידות: 16*16 מ"מ.
מצב כללי: טוב.
קמיע בצורת שני לוחות הברית עשוי כסף. מצידו הקדמי חקיקת שמות שדים. ומצידו האחורי מגן דוד ובתוכו, על צלעותיו ומסביבו חקיקת שמות. בראשו שני מתלים.מידות: 4*5 ס"מ. מצב כללי: טוב מאוד.
שטר בערך נקוב של 100 לירות ישראליות שניתן מידיו הקדושות של האדמו"ר בעל הלב שמחה מגור זי"ע כמתנה לחתן בר מצווה בחודש טבת תשל"ט. מצורף פתקית מחתן הבר מצווה. מצב טוב מאוד.
תורה נביאים וכתובים כולל תרגום לאנגלית, בעריכת מ. פרידלנדר. חברה להוצאת תנ"ך ירושלם בע"מ, ירושלים-לונדון-ניו-יורק, תשי"ג - 1953. בעמוד לפני הספר מופיעה חתימתו של הרב "יחיא אלשיך", שקיבל את התנ"ך כשזכה במקום הראשון בחידון התנ"ך העולמי שהתקיים בשנת 1961. מעל חתימתו חתימותיהם של המשתתפים מהמדינות השונות.
הרב יחיא אלשיך הלוי (תרע"ה-תשנ"ז), מחכמי תימן, ומראשי ישיבת בית אלשיך בצנעא. עלה לארץ בשנת תש"ט, והחל לעסוק בחיזוק שמירת המסורת בקרב עולי תימן. נודע בבקיאותו הרבה, ונבחר לחתן התנ"ך העולמי בחידון למבוגרים. 22 ס"מ. מצב כללי טוב.
ספר חזון עובדיה על הלכות פסח, "חקירות בהלכה והערות והארות בדברי הפוסקים בהלכות סדר ליל פסח". זהו ספרו ההלכתי הראשון של מרן רבי עובדיה יוסף שאף עורר פולמוס בין מרן זצ"ל ובין חכמי עדת הבבלים, משום שבכמה מקומות בספר חולק המחבר על בעל ה'בן איש חי', מרן למרות גילו הצעיר עמד כחומה בצורה על דעתו, שכל מה שפסק שלא כמו ה'בן איש חי' הוא על פי ראיות ברורות מהפוסקים ובפרט מדברי מרן ה'בית יוסף'. עוגמת נפש גדולה נגרמה לרב באותם ימים בשל כך, עד שנפל למשכב, אך בעקבות המקרה הנ"ל יצא טבעו בעולם וידעו שעלה ארי מבבל. נדפס בדפוס סלומון, ירושלים, תשי"ב [1952]. | בדף שלפני השער, הקדשה בכתב יד קדשו, הרהוט והנאה, ובחתימתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל אל ראש ישיבת עץ חיים וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי אברהם יעקב זלזניק. הקדשה זו הינה מהקדשות הראשונות של מרן, בהיותו בשנות 30 לחייו. | יח, של, [2] עמ'. 23 ס"מ. מצב כללי: טוב מאוד,
ספר תולדות אדם - סגולות ורפואות על פי הקבלה. מאת רבי אליהו בעל שם [1520 לערך - 1583], מקובל ובעל מופת, ואף נתפרסם בזכות הסיפור על יצירת גולם על פי ספר יצירה. חסר שם מדפיס, מקום ושנת הדפסה. עם חותמות בעלות של רבי דוד שמול רבה של נאבל, תוניס. | רבי דוד שמול [תר"כ-תרע"ב, 1860-1912] תלמיד רבי שלמה דאנה, ורבם של רבי נתן ואזן , רבי חיים בר יוסף חדאד ורבי משה חדאד, ששימשו אחריו ברבנות נאבל בזה אחר זה. חיבר את הספר [בכ"י] 'מעט דבש' על התורה ועל הש"ס. | כריכת מעטפת. 144, [2] עמ'. 14 ס"מ. מצב כללי: טוב
ספר פרי האדמה ח"ב, ביאורים וחידושים על הרמב"ם. מאת הראשון לציון רבי משה רפאל בן רבי שמואל מיוחס [ה'תס"א - ה'תקל"א, 1771-1701]. עם רישומי בעלות: " לעבודת קוני .. מה אני ניסים עיני יצ"ו", בכתב יד קדשו של המקובל חכם ניסים עיני [נפטר ביום ז' אדר א' שנת תר"ס-1900], מחכמי ישיבת 'בית אל', מעולם לא עבר עליו חצות לילה בשינה, ועל מצבת קברו נכתב: "פרוש היה מענייני עוה"ז, ולא בא לביתו כי אם בליל שבת לאחר תפילת ערבית, ובמוצאי שבת לאחר הבדלה היה חוזר לישיבת בית אל". | דף השער ומספר דפים בסוף הספר חסרים. קעד, 9 דף. 30 ס"מ. מצב כללי: בינוני-טוב.
ספר אורחות חיים להרא"ש, עם פירושי 'השם אורחותיו' ו'מקור חיים'. מאת רבי בנימין זילבר. בדפוס התחיה, ירושלים, תשי"ז [1957]. בדף שלפני השער הקדשה ארוכה בכתב יד קדשו של המחבר.| הרב בנימין יהושע זילבר [תרע"ו - תשס"ח, 1916-2008]. משרידי תנועת המוסר, פוסק הלכה וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. מעולם לא נשא משרה תורנית רשמית. הקדיש את זמנו ללימוד תורה ולחיבור עשרות ספרים תורניים, רובם ככולם בנושאי הלכה ומוסר. מדי שנה נהג לערוך תענית דיבור למשך ארבעים יום, מראש חודש אלול עד יום הכיפורים. מספרים שכינויו 'בנימין הצדיק' ניתן לו על-ידי החזון איש זצ"ל. מחבר הספרים: אז נדברו, ברית עולם, מקור הלכה, שביתת הארץ, משנת בנימין, תורת היראה, תורת ההסתכלות, וכן פירושים על ספרי ר' יונה גירונדי: שערי תשובה, שערי העבודה, אגרת התשובה, ספר היראה, בית ברוך על 'חיי אדם' ועוד ספרים וקונטרסים. | [4], ג-סג דף. 25 ס"מ. | מצב כללי: טוב.
ספר היראה לרבינו יונה גירונדי, עם פירוש מקור היראה. מאת רבי בנימין זילבר. בדפוס התחיה, ירושלים, תשי"ט [1959]. בדף שלפני השער הקדשה ארוכה בכתב יד קדשו של המחבר אל רבי שמואל הומינר. | הרב בנימין יהושע זילבר [תרע"ו - תשס"ח, 1916-2008]. משרידי תנועת המוסר, פוסק הלכה וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. מעולם לא נשא משרה תורנית רשמית. הקדיש את זמנו ללימוד תורה ולחיבור עשרות ספרים תורניים, רובם ככולם בנושאי הלכה ומוסר. מדי שנה נהג לערוך תענית דיבור למשך ארבעים יום, מראש חודש אלול עד יום הכיפורים. מספרים שכינויו 'בנימין הצדיק' ניתן לו על-ידי החזון איש זצ"ל. חיבר עשרות ספרים. | רבי שמואל הומינר [תרע"ד-תשל"ז, 1913-1977] איש היישוב הישן, ובעל מוסר. למד בישיבת עץ חיים, ראש הישיבה הרב איסר זלמן מלצר, כותב עליו: "הרב הגדול חריף ובקי, מצוין ביראת שמים ובמדות נעלות מורינו הרב שמואל הומינער נרו יאיר, ממצויני ישיבת עץ חיים". בהיותו בן 26, הוציא לאור את ספרו הראשון 'עיקרי דינים', ובהמשך עוד ספרים רבים נוספים בתחום המוסר, ביניהם הספר עבד המלך. | הכריכה ודף השער מנותקים. | [2], פו, [5] עמ'. 24 ס"מ. | מצב כללי: טוב.
סדור "תכלאל כמנהג כל קהלות הקדש תימן יע"א עם ספר עץ חיים". מאת רבי יחיא צאלח - מהרי"ץ. שני כרכים. ירושלים, תרנ"ד [1894]. כרך א': תפילות לחול, לשבת, חנוכה ופורים, ברכות שונות, דינים בערבית-יהודית, קביעת שנים וסדר תעניות ועוד. |
כרך ב': תפילות לפסח, הגדה של פסח, ספירת העומר, שבועות, סוכות, שמחת תורה, תשעה באב, סליחות לחודש אלול, תפילות לימים הנוראים ועוד. ובסופו 'תפילה לרבים' בכתב-יד | עם הגהות קבליות רבות וארוכות בכתב-יד. |
רישומי וחותמות בעלות. כריכות עור חדשות עם הטבעות זהב.| 23 ס"מ. מצב כללי: טוב מאוד.
משנה תורה להרמב"ם, חלק א'. ספרים: מדע, אהבה וזמנים. שילוב בין שתי מהדורות של דפוסי וונציה - יושטניאן ובראגדין. עם הגהות רבות בכתב-יד מזרחי עתיק [מתוארך למאה ה-16]. בפרק ז' מהלכות ברכות (דף סז1), ישנה הגהה בת 7 שורות, בכתב יד קדשו של רבי בצלאל אשכנזי בעל ה'שיטה מקובצת', אשר יחד עם תלמידיו שקד לתקן את ספרי היסוד היהודיים, תלמודי בבלי וירושלמי, רמב"ם ורי"ף. וכמובן, גולת הכותרת של חיבוריו הלא הוא חיבורו 'שיטה מקובצת' אשר חלקו נכתב, כידוע, על ידי תלמידו האר"י ז"ל. | רבי בצלאל אשכנזי [ר"פ-שנ"ה לערך, 1520 - 1594 לערך], בעל ה'שיטה מקובצת', ורבו של האר"י ז"ל. תלמידו רבי ישראל נג'ארה הספידו במילים: "איש אלקים קדוש". ספרו 'שיטה מקובצת', היה לספר היסוד החשוב ביותר לכל לומד גמרא בעיון, ולא ירד משולחנם של גדולי התורה. עד לדורות האחרונים היה מקובל לתת במתנה לחתן בר-מצווה את הספר 'שיטה מקובצת', ולנישואיו ש"ס. | מצורף אישור חתום מאת מומחה כתבי היד הרב שמעון שווארץ, על זיהוי כתב-יד רבי בצלאל אשכנזי. | כרוך בכריכת עור חדשה ומפוארת. חלק מהדפים משוקמים. ללא דף שער. ג-רכד דף. 42 ס"מ. מצב כללי: טוב.
ספר נשמת חיים. ענייני רוחות, גלגולי נשמות ודיבוקים. מאת החכם מנשה בן ישראל. מראשי הקהילה הפורטוגזית. בדפוס בן המחבר שמואל אברבנאל סואירו, אמסטרדם, תי"ב [1651]. | החכם מנשה בן ישראל [1657 – 1604], צאצא למשפחת אנוסים אשר שבה ליהדותה והיגרה מספרד לאמסטרדם. היה נגיד ודרשן, וחיבר ספרים רבים בעברית, ספרדית ולטינית. והיה מקושר לרוזנים ושועי ארץ. | עם חתימת בעלות של רבי משה ברבי. [נפטר בשנת תרס"ב-1902], ראש רבני תוניס. תלמידו של רבי אברהם הכהן יצחקי בעל 'משמרת כהונה' . ורבו של רבי שלמה דאנה מיסד ישיבת 'חברת התלמוד'. הסכמות ממנו מופיעים בספרים: חג הפסח, ישיב משה וכה לחי. | הגהות ורישומי בעלות. כריכת עור חדשה, מפוארת. דפים כהים, עבים ומשובחים, בעלי שולים רחבים. מספר דפים מנותקים. | [8] קעד, [2] דף. 20 ס"מ. מצב כללי: טוב-טוב מאוד.