טור יורה דעה, עם פירוש בית יוסף, שנדפס בחיי מרן הבית יוסף. עותק שלם. בדפוס בונברגי [די גארה], ונציה, של"ד [1574]. בתחילת הספר [דף ב1 הקדמת מרן רבי יוסף קארו, ו-ד1 תחילת הלכות שחיטה] מקיפה מסגרת מרהיבה את המילים הראשונות, המסגרת עשויה חיתוך עץ של פירות, צורות ופרחים. הגהות בכת"י מזרחי. רישומי בעלים. נייר משובח. כתמים. סימני עש. מספר דפים משוקמים. כריכת עור חדשה ומפוארת. | ת, [28] דף. 35 ס"מ. מצב כללי: טוב.
המהדורה השניה של התלמוד הירושלמי, ארבעה חלקים בכרך אחד. בראש חלק זרעים שער כללי, ולכל אחד מהחלקים האחרים שער נפרד. שתי עמודות בדף, ולצידן פירוש שנערך על-ידי רבי דוד ב"ר מנשה מקראקא, המכונה רבי דוד דרשן. בדפוס יצחק פרוסטיץ, קראקא, שס"ט [1609]. | בדף השער חתימת בעלים עתיקה: "זאת הייתה לי... חבלים נפלו לי: יהודה ליויא ב"ר אלעזר הכהן שלי"ט איש מילהויזן". מאות הגהות בכתב יד לועזי. חיתוך דפים צבעוני. כריכת עור חדשה ומפוארת. כתמים. שיקום מקצועי במספר דפים. | סה; פג; סו; נא דף, 35 ס"מ. מצב כללי: טוב.
3 כרכים של המהדורה הראשונה של ה'תלמוד ירושלמי'. [סדרים: זרעים, נשים ונזיקין] שנדפסו ע"י דניאל בומבירגי, ונציה, רפ"ג - 1523. המילה הראשונה של כל אחד מהסדרים מוקפת מסגרת מפוארת. והמילה הראשונה של כל אחת מהמסכתות מוקפת אף היא במסגרת. דפים עבים. שולים רחבים בחלקם ע"י שיקום. הגהות. בכרך זרעים שער ו3 דפים ראשונים מסדר זרעים הושלמו בצילום. בכרך נזיקין דף אחרון הושלם בחלקו בצילום. כרוך מחדש בכריכת בד מוטבעת. מספר דפים משוקמים מקצועית. נקבי עש וכתמים. | סה; סו; נ דף. 40 ס"מ. מצב כללי: טוב מאוד.
רבינו אשר על ההילכות קטנות, [הלכות: ספר תורה, מזוזה, תפילין, ציצית, טומאת כהנים, חלה, כלאים וערלה]. בדפוס דניאל בומבירגי, ויניציאה, רפ“ב [1522]. הוצאה זו היא המהדורה הראשונה של הרא"ש בהוצאת בומבירגי. עפ“י הוצאה זו נקבעה צורת הדף לדורות. | כריכה חדשה. הדפים עברו שיקום מקצועי. | ט [צ"ל טו] דף. 35 ס“מ. מצב כללי: טוב מאד.
חידושי אגדות מהרש"א, כל הש"ס בכרך אחד. מהדורה ראשונה שנדפסה בחיי המהרש"א. לובלין, שפ"ז-שצ"ב [1631-1627]. מספור דפים שונה מתוכן הספר בטופס של הספריה הלאומית. מאת רבינו שמואל אליעזר הלוי אידלש. המהרש"א בכתבו את פירושו על הש"ס כתב את חידושי הלכות ואגדות בנפרד. ואח"כ התחרט על כך כפי אשר הוא כותב בהקדמתו לחידושי הלכות: "ע"כ תהיתי על הראשונות שחלקתי חבור הזה לב' חלקים דהיינו חלק אחד מחידושי אגדות...אבל לי לא היה אפשר בחזרה לחברו שוב חבור אחד מפני הטורח". ולהשלים רצון צדיק איחדו במהדורות מאוחרות יותר [מדפיסי ק"ק מיץ] את שני החיבורים לחיבור אחד. בעמוד האחרון קולופון: "הוגה בעיון נמרץ ע"י האלוף... אחיו של הגאון המחבר זה הספר יצ"ו". | רבי שמואל אליעזר הלוי אידלש - מהרש"א [שט"ו-שצ"ב, 1631- 1555], גדול חכמי דורו. צאצא למשפחת קלונימוס, שייחוסה מגיע עד דוד המלך. חותנתו אידל החזיקה את ישיבתו בפוזנן כ-20 שנה ומכאן שמו "אידלש". בקרב החסידים ידועה אמרתו של הבעש"ט שאילו העולם היה יודע את עוצם גדולתו של המהרש"א היו מלחכים את העפר שעל קברו. היו מהחסידים הראשונים שבעקבות דברי הבעש"ט אכן ביצעו זאת הלכה למעשה וליחכו את עפר קברו. | הערות ארוכות בכתב-יד בתחילת מסכת מגילה ובמסכת סוכה. רישומי בעלים. כריכת עץ ועור מקורית שמורה יחסית עם שרידי אבזמי סגירה. סימני עש. ללא דף שער. דף א' חסר. | מז, צ, קכה, מד דף. 30 ס"מ. מצב כללי: בינוני-טוב.
ספר מאור עינים, עם הדפים המתוקנים (ראה בהמשך). לספר שלושה חלקים: "קול אלהים", "הדרת זקנים" ו"אמרי בינה". מאת רבי עזריה די רוסי מן האדומים [רע"ב-של"ח, 1513-1578], חכם איטלקי, היסטוריון וחוקר. | הספר מאור עינים הוחרם על ידי רבני איטליה מיד לאחר הופעתו, מכיוון שרבי עזריה מן האדומים מנסה ליישב את דברי חז"ל כך שיתאימו למחקר המקובל בימיו ולניסיונו האישי. לצורך כך, מסביר ר' עזריה אגדות רבות שלא כפשוטן, ובמקרים מסוימים אומר כי חז"ל שגו בהבנת ענייני טבע וכדומה. ועוד דברים הנוגדים את רוח המסורת. החיד"א כותב שבימיו האחרונים הורה רבי יוסף קארו להחרים את הספר, אולם לא הספיק לחתום על כך. המהר"ל מפראג חלק בתקיפות על דברי המחבר, ואף ייחד חלק מחיבורו 'באר הגולה' נגד הספר מאור עינים. אמנם, השדי חמד רואה בעובדה שהחרם של מרן הבית יוסף לא יצא לבסוף אל הפועל, אות משמים כי הספר ראוי לבא בקהל. המחבר בנסותו למנוע את החרמת הספר החליף מספר דפים [נב-נג, פא-פב, פז-פח] בספר, העותק שלפנינו הוא עם הדפים המתוקנים. עקב התיקונים ישנם שינויים בין מהדורות הספר. | נייר משובח. שולים רחבים. רישומי בעלים. הגהות רבות בכתב יד. כריכת עור חדשה ומפוארת. כתמי רטיבות. סימני עש. מספר דפים משוקמים מקצועית.| קצד דף. 23 ס"מ. מצב כללי: טוב.
ספר 'לכל חפץ', נוסח השטרות הנהוגים בישראל (שידוכין, כתובות, מכירה, הלוואות וכו'). מאת רבי אליעזר מילי רבה של פיררה, מחכמי איטליה. בראש הספר הקדשה מודפסת מאת המחבר אל יהודה ב"ר שמואל אברבאנל ואמו סניורה בינוויניטה, ובהקדמה הוא מודה לדון שמואל אברבנל ובנו רבי יהודה על תמיכתם בו. הספר שלפנינו הינו מן הספרים המעטים שנדפסו ע"י המדפיס דניאל אדיל-קינד בוונציה. | נדפס על נייר עבה ומשובח בעל שולים רחבים. רישומי בעלים רבים והגהות שלא נבדקו. כתמי זמן ודיו. כריכה חדשה. | [16] דף. 21 ס"מ. מצב כללי: טוב.
מעריך המערכות (Dictionarium Absolutissimum), מילון לשורשי לשון הקודש, מאת פיליפ דה אקן. פאריאש (פריז). "כולל לקט שכחה ופאה... מכל המלות מהשרשים בו נערכות ומפורשות בסדר קל, יסדו גם חברו וכוננו פיליפא דאקיאן... המלמד הלשון הקודש תחת ממשלת המלך לואיש דבורבון...". עמוד השער משולב עברית ולטינית, ו-[3] הדפים הראשונים אף הם בלטינית. | פיליפ דה אקן [בערך 1578-1650], יהודי מומר. המלך לואי ה-13 העניק לו תואר פרופסור לשפה העברית. חבר ותרגם ספרים רבים, ביניהם תרגום ל'בחינות עולם' ופרקי אבות. | חותמות בעלות של "הרב יוסף שלמה ספסל חבר לאגודת הרבנים". כריכת קלף מקורית, בלויה מעט. דף מס' [5] מנותק. כתמי זמן. | [12], תקפד עמ'. 37 ס"מ. מצב כללי: טוב.
כרטיסי ברכה לשנה טובה ששלח הצדיק רבי אלעזר בריזל, וכן תמונות שלו ושל בני משפחת בריזל. | רבי אלעזר בריזל זקן עדת חסידי קרלין סטולין, חביבם ויקירם של גדולי הדור שעבר ומרביץ תורה ויראה לרבים, שנות חייו שזורות בפעלים רבים וגדושים בהפצת תורה ועבודה והעמדת יסודי הדת על תילה בארץ הקודש בכלל ובעיה"ק ירושלים בפרט. רבים שיחרו לפתחו להוועץ בעצת זקן, לחזות בנועם עבודתו ולראות את פני דיוקנו נורא ההוד, של שיירי שופרי דירושלים. בני המשפחה סיפרו כי שאלות רבות הנידונות בספריו, זכה ללבן עם הרבנים הגאונים מדור הקודם כמו הגאון בעל החזון איש, הגאון מטשעבין, הגאון מטעפליק ועוד גדולי תורה. מפליא לציין כי במעמד יציאת נשמתו הטהורה - בהיותו בגיל 97 - התאספו כמאה מצאצאיו, והחלו לקרוא פסוקי ה' מלך, ה' הוא הא'לוקים, "שמע ישראל". נענה אחד מנכדיו שמכיון שאמירת "אני מאמין" היתה שגורה על לשונו, הרי שמן הנכון והראוי שבשעה נעלה זו יקראו כולם את שלושה עשר העיקרים, לחזק האמונה. הרעיון התקבל וכך נעשה. לאחר מספר שעות נמצאה צוואתו הקדושה. בצוואה זו נכתב: "אם אזכה שיעמדו סמוך למיטתי בזמן יציאת הנפש, יאמרו איתי יחד אני מאמין". והיה הדבר לנס ופלא איך שנעשה רצון צדיק. | מצבים וגדלים משתנים. מצב כללי: טוב מאוד.
ספר תורה כתוב ביד על קלף בכתיבה אשכנזית נאה. כתב אחיד לכל אורכו. שלם וקריא. 40 ס"מ. נתון בתוך עצי חיים עם שילוב עצם ומעיל קטיפה בצבע סגול מהתקופה. אירופה. המאה ה- 19. מצב כללי טוב. אינו נמכר ככשר!
ספר תורה כתוב ביד על קלף בכתיבה אשכנזית נאה. כתב אחיד לכל אורכו. שלם וקריא. פורמט גדול 65 ס"מ. נתון בתוך עצי חיים מהתקופה כיסוי קטיפה בצבע בורדו ססגוני. אירופה. המאה ה- 20. מצב כללי טוב. אינו נמכר ככשר!
בית לספר תורה מפואר עשוי כולו עצם מגולף. בראשו כתר מעוצב וידיות לרימונים. עיטורי פרחים. מגן דוד בסגנון עבודות של בצלאל. כיתובים בחריטה של לוחות הברית. בחלקו העליון "וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל" בחלקו התחתון "תןרה צוה לנו משה מורשה קהילת יעקב". ככל הנראה נעשה בתחילת המאה ה-20. כולל ספר תורה ספרדי בכתיבה נאה בכתב אחיד לכל אורכו. גובה: 52 ס"מ. מצב כללי טוב. אינו נמכר ככשר.
מגילת אסתר מיניאטורית 17 שורות כתובה ביד על קלף בכתיבה נאה. סוף המאה ה-19. גובה קלף: 7 ס"מ. כתיבה:5 ס"מ. כתב דהיוי בחלק מהאותיות. מצב כללי טוב. אינה נמכרת ככשרה.
קול קורא מטעם רבני ירושלים, לבוא להתפלל בבתי הכנסיות בעד "אחיכם ההולכים בקרב צרה ויגון ודמם נשפך כמים". כידוע, היישוב בארץ ישראל סירב להאמין לממדי ההשמדה המתחוללת באירופה, ונדרשו כרוזים אלו לעוררו מאדישותו. | סימני קיפול. נקבים קרעים בשולים ללא חיסרון. | 46*30 ס"מ. מצב כללי: טוב.
"הגדה די היטליר" קונטרס הנקרא הגדת היטלר, כתוב ממש כדוגמת הגדה של פסח בהצלת עם ישראל מידי פרעה, לפי סדר הפסוקים הנדרשים בהגדה של פסח - ויענונו, ויתנו עלינו עבודה קשה, ונצעק וכו'.
מאת נסים בן שמעון, רבאט תש"ה [?]. 13 עמ', 16 ס"מ. נדיר מאוד.
1. פרקי אבות, עם פרושים, משלי אבות, אמונת אבות, ומעשה אבות, מינכן תש"ז-1947. ע"י הועד להוצאת ספרים אצל ועד ההצלה, [1], 29-96 (מתחיל מדף 29 לא חסר) 22 ס"מ. כריכה מנותקת. מצב כללי טוב.
2. מחזור לראש השנה ויום הכיפורים, כמנהג ספרד, כל הפיוט מסודר... עם הליקוטי צבי... ומשניות עם פירוש... לשארית הפליטה בגרמניא, מאת "משרד דתי" ע"י "הדזוניט" (הג'וינט) מינכן תש"ט-1949. על הכריכה מבפנים: "ער"ה תש"ט דור העקדה שבל נוראות-הוא דור התחיה שזכה לגאולה", "המשרד דתי" ע"י ה"דזוינט" בעבודתו הצנועה והשקטה,שעזר לכם לבנות את החיים הארעיים כאן בגלות גרמניא על יסודות הדת ומסורת אבות. כריכה רכה. מצב טוב. 250 ע"מ. 21 ס"מ.
3. כתבי קודש עשרים וארבעה, מלכים א' וב', יצא לאור ע"י וועד ההצלה, מינכן תש"ח | 1948. מצב כללי טוב.
4. סידור שארית הפליטה נוסח ספרד כולל תפילות לכל השנה. אוגסבורג תש"ו - 1946. מצב כללי טוב.
1. לוט 2 כרכים קהילת דעש. באנגלית. תל אביב.
2. ספר יקאטרינוסלאב - דנפרופטרובסק - תל אביב - ירושלים תשל"ג - 1973.
3. תולדות יהודי קזמארוק והסביבה. ירושלים 1992.
4. אנציקלופדיה של גלויות גרודנה - גראדנע כרך תשיעי. ירושלים תשל"ג - 1973.
5. אנציקלופדיה של גלויות טרננופול כרך שלישי. ירושלים תשט"ו - 1955.
6.. ראשונים למרד לחווא בהוצאת אנציקלופדיה של גלויות ירושלים תשי"ז - 1957.
7. ספר זכרון לעשרים ושלוש קהילות שנחרבו באזור שוינציאן. תל אביב תשכ"ה - 1695.
8. יהדות לטביה ספר זכרון. תל אביב תשי"ג -1953.
9. עיירה היתה בליטא. תל אביב תשמ"ט - 1989.
10. פנקס הקהילות גרמניה - באוואריה. ירושלים 1972.
11. וולוז'ין ספרה שך עיר ושל ישיבת עץ חיים. תל אביב 1970.
12. פינסק ספר עדות וזכרון לקהילת פינסק - קארלין. תל אביב - חיפה תשל"ג - 1973.
13.יהדות ליטא שלשה כרכים. (בכרך אחד) הוצאת עם הספר תש"כ - 1960.
14. אנציקלופדיה של גלויות בריסק - ליטא כרך שני. ירושלים תשט"ו - 1954.
15. טויזנט יאר פינסק. באידיש. ניו יורק.
מצב כללי טוב.
1. ספר על קהילת קוצק באידיש באוענס אירס 1949.
2. קהילת אוזרקוב מאת יהודה לייב לוין ירושלים תשכ"ז - 1967
3. קהילת אוסטראה ירושלים תשכ"ו - 1966
4. קהילת ברטיסלבה (פרשבורג) בהוצאת מוסד הרב קוק תש"כ - 1960
5. ספר יזכור בארנוב (בארניב) העורך נ. בלומנטל. בהוצאת יד ושם תשכ"ד - 1964.
6. ספר 'לערער יזכור בוך' באידיש.
7. ספר זכרון לקהילות היב ניב (אוהנוב) והסביבה. תל אביב תשמ"א - 1981.
8. וולקוביסק תל אביב תשמ"ח - 1988.
9. ספר הורדונקה העורך שמשון מלצר. תשכ"ד - 1964.
10. פנקס אוסטראה ערוך בידי בן ציון ח. אילון - באראניק. תל אביב תש"כ - 1960.
11. ספר קלוסובה ערך חיים דן. בהוצאת הקיבוץ המיוחד. תשל"ח -1978.
12. פנקס ועד ארע ארצות סדורים בידי ישראח היילפרין. ירושלים תש"ה - 1945.
13. ספר זכרון לקהילת טורקה העורך יצחק זיגלמן. חיפה 1966.
14. ספר יזכור לקהילת צ'חנוב. הערוך א. וואלף יאסני. תל אביב 1962.
15. ספר קראקא בהוצאת מוסד הרב קוק.
16. גארוואלין ספר יזכור. תל -אביב - ניו יורק - פריז. תשל"ב - 1972.
17. אינציקלופדיה של גלויות כרך ראשון וארשה בעריכת יצחק גרינבוים. ירושלים - תל אביב 1953.
18. ספר ראדאם. באידיש. תל אביב 1961.
19. ספר ראדאם. בעברית. תל אביב 1961.
20. פנקס בנדין הוצאת ארגון יוצאי בנדין תל אביב תשי"ט - 1959.
מצבים שונים מצב כללי טוב.
פספורט [דרכון] של אשה יהודיה מזמן מלחמת העולם הראשונה. על כריכת הדרכון ציור ה'נשר הגרמני'. הדרכון כתוב בשתי שפות, בגרמנית ובאידיש. בדרכון מופיעים: פרטי בעלת הדרכון, תמונה, טביעת אצבע, חתימות וחותמות שונות. הדרכון נתון בנרתיק פלסטיק תואם. | [6] עמ'. 15*9 ס"מ. מצב כללי: טוב.
פסלון עץ שני קבצנים האחד אוחז בספל והשני מנגן בכלי מיתר ע"פ חזות הפנים כנראה המדובר בפסל אנטישמי. אירופה תחילת המאה ה-20. הפסל יושב על בול עץ (חלק נפרד). גובה: 35 ס"מ. רוחב: 28 ס"מ. שבר באף של הקבצן המנגן. מצב כללי טוב.